2. Zachowania agresywne u dzieci
Szkolenie jest poświęcone podstawowym zagadnieniom związanym z wyrażaniem złości, agresją i przemocą. Złość jest jedną z sześciu podstawowych emocji. Nie jest ani zła, ani dobra. Złość jest sygnałem alarmowym, który mówi nam, że jakieś nasze potrzeby, cele nie zostały osiągnięte. Cała sztuka by nauczyć się analizować przyczyny złości i kontrolować jej narastanie. Wówczas możemy podjąć działania zaradcze, to znaczy podjąć działania, które pomogą nam rozwiązać trudną sytuację w sposób akceptowany społecznie.

Co się dzieje ze złością, gdy jej nie kontrolujemy - niestety zaczyna nami rządzić i wówczas może przeradzać się w zachowania agresywne, przemocowe. Dlatego bardzo ważne jest, by dzieci poznawały jak najwięcej sposobów wyciszania złości i świadomie w trudnych sytuacjach wybierały odpowiednio jeden z nich.
Celem zajęć jest zapoznanie nauczycieli z poznawczo-behawioralną metodą kontroli złości.
Program zajęć:
Podczas szkolenia nauczyciele zapoznają się z następującymi zagadnieniami:
1. Umiejętność kontroli trudnych emocji a zachowania agresywne.
2. Profilaktyka zachowań agresywnych.
3. Poznawczo-behawioralna metoda kontroli złości.
4. Planowanie i realizowanie zajęć dla dzieci - „kontrola trudnych emocji”.
Czas trwania: 4 godz.
|